CPHA Canvax

"The first Ontario public health units to use social media took up the reins in 2008 or 2009; many spurred on by the H1N1 pandemic. In some ways we’re still playing catch-up, but in others we’re learning to leverage this new way of communicating to meet the mandate of the Ontario Public Health Standards.

On one hand, social media is just a new way to talk to the public, partners, and stakeholders. On the other, it requires a mental shift from the way we traditionally communicate, choosing what we want to talk about, when and how we’re going to talk about it. Social media is about building conversations and relationships. Using social channels allows us to enter the conversation; gaining the trust of our audiences lets us begin to influence. If we’re slow to respond, the conversation will go on without us.

Our hope is that this toolkit helps public health units at every stage of using social media take their efforts to the next level." - Social Media Toolkit for Ontario Public Health Units

Rating See Comments Ratings

Catégorie:

Planification et prestation de programmes,Promotion et communication,Marketing et campagnes Planification et prestation de programmes
Promotion et communication
Marketing et campagnes

0 Commentaires

Dans la boîte de commentaires ci-dessous, dites-nous ce que vous pensez de cette ressource. Dites à la communauté de l’utilisation quel usage vous en avez fait, ce qui a fonctionné ou pas, et les changements que vous avez apportés. La rétroaction obtenue contribuera à informer les membres de la communauté de l’immunisation et à améliorer cette ressource que le CANVax met à leur disposition.

Les commentaires sont anonymes. Les commentaires déposés seront soumis à l’approbation de l’équipe du CANVax pour s’assurer qu’ils respectent les consignes de soumission de contenu. Veuillez noter que l’équipe du CANVax tente d’approuver les commentaires dans les meilleurs délais, mais qu’il peut y avoir des retards en raison du volume.